måndag 21 september 2009

Min sista provtagning

I morse hämtade jag mamma kl 06.00 för att åka till
provtagningen på Helsingborgs lasarett där jag skulle
ta mina sista prover inför operationen i morgon.
Då vi kom dit 06.30 satt där redag några gubbar & väntade,
de hade inte heller kunnat ta kölappar för den maskinen startar
de inte förrän 06.45. Näväl vi satte oss ner med gubbarna & väntade.
Några minuter innan de skulle öppna kommer det en dam & provar
trycka fram en lapp En av gubbarna förklarar då snällt att maskinen
inte är igång än så vi sitter alla i kö & väntar på lapparna.
Då händer det- damen blir en sur kärring! Ja men det ser ni väl att jag är
först. Det bryr jag väl mig inte om att ni sitter där & glor det är här vid
maskinen kön är.
Det blev ett jävla liv & kärringen vägrade flytta på sig. En av gubbarna blev
så förbannad att han gick fram & tryckte bort henne för att själv ställa sig
framför henne. Ja tryck du bara skrek hon jag flyttar mig inte!
Det hela slutade med att hennes stackars vännina som var med fick övertalat
henne att sätta sig ner, motvilligt gjorde hon det.....
Denna kärring var säkert 65 år & så säger folk att ungdomarna är jävliga!
Vill man vara med om något spännande rekomenderar jag provtagningen
i Hbg vid öppningsdags =)

4 kommentarer:

  1. Vardagsdramatik på högsta nivå!

    Spännande morgondag väntar dig! Lycka till ifrån oss på 42: an! Även om vi FORTFARANDE inte fått upp vårt husnummer!!!

    SvaraRadera
  2. Ja man kan vara med om mycket inget förvånar en längre. Lycka till imorgon Carola. Katarina ( Stoffes mamma)

    SvaraRadera
  3. Lycka till i morgon Carola!

    Kerstin

    SvaraRadera
  4. Hehe!

    Vässa armbågarna inför morgondagen! Man vet aldrig om det är något gammalt miffo i kön! ;)

    SvaraRadera