måndag 28 september 2009

Min mamma är bäst

I dag gick jag upp med barnen & åt frukost med dem.
Det var ett tag sen vi satt samlade alla 4 på morgonen.
Eftersom det regnade var jag en snäll mamma idag &
körde mina älsklingar till skolan.
Sen åkte jag hem igen & tog av sängkläderna i vår säng
& slängde dem i tvättmaskinen. Kändes som de hade lite
sjukhuslukt i sig & det vill jag inte ha mer!
När jag gjort detta lilla så kände jag mig trött i magen & var tvungen
att lägga mig en stund. Den stunden blev lång, vaknade 10.30 när
matklockan ringde. (behövde nog vila då)
Det var dags för mellanmål, idag bestod det av 1 ½ dl juice ,½vatten ½juice.
Mums.....
Sen åkte jag & hämtade mamma som gjorde några dagars middag till min
familj. Det blev en stor gryta full med kycklingfile med currysmak & smaskiga grönsaker i.
Förutom det gjorde hon köttbullar på 3! paket köttfärs, en massa god brunsås &
som om det inte var nog kokte hon en stor gryta potatis med så allt är klart.
Vad skulle jag göra utan en så underbar mamma som ställer upp?
Tack mamma! Emil sitter just nu & äter en stor portion av mormors köttbullar.
Det bästa han vet.
I morgon är det åter dags för vägning , jag kommer numera att väga mig på tisdagar eftersom det var en tisdag jag opererdes. Sen om det blir varje tisdag vet jag ej men troligen för man är ju så nyfiken hur det går vecka för vecka.
Igår hände en sak som gjorde mig jätteglad , när jag var på Oj & handlade mötte jag en lååååång kille precis vid utgången som glatt sade Hej Carola.
Döm om min förvåning när jag kom på att det var min kusin Jonny som jag inte sett på en sjuhelsikes massa år- ja minst 20-25 år sen är det! Det var så kul att se honom & fast vi inte känner varann kände jag en värme från honom , han är ju min kusin!
Ett trevligt litet kort samtal hade vi Jonny & jag. Hoppas det inte dröjer lika många år tills nästa möte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar