onsdag 30 september 2009

Handla kläder

På kvällen igår körde jag & Tommy ut på Väla igen för att hitta byxor till mig. Nästan 17kg viktras innebär att byxorna ramlar av. I vissa tillfällen är det kul men inte alltid kan jag säga er! Nåväl jag har varit på Väla ett flertal gånger utan att hitta byxor kanske därför att jag inte orkar gå så länge & kolla, men igår hände det! Jag hittade ett par svarta & ett par bruna. Dessutom kom jag i 48:orna vilket jag inte minns när jag gjorde sist! Nu var det plötsligt roligt & handla när jag hittade så det blev minsann 3 tröjor med i storlek 48/50. Det låter stort för många men för mig är det mindre & otroligt skönt att slippa köpa den absolut största storleken & se den lilla kassörskan sträcka ut sina smala armar allt vad hon kan för att nå från sida till sida när hon viker ihop mina kläder. Jag brukade säga , skit i & vik dem det är inte så noga, men det är slut på det nu! Nu ska här vikas.
Tommy som var snäll & åkte med mig skulle givetvis inte gå lottlös från Väla så han fick en DVD av mig med Johan Falk. När båda var nöjda & glada åkte vi hemåt & hann precis kolla IDOL.
Ditte jag vinner idag va?

1 kommentar:

  1. Det kan hända att du vinner... Har lite ont i magen och ryggen nu på förmiddagen och haft lite känningar i natt... Så vi får väl se....Kul med nya kläder.../ Ditte

    SvaraRadera