måndag 21 september 2009

Farväl till mitt tjocka liv

Nu vill jag ta hejdå av mitt tjocka liv.
Att vara tjock har inneburit många hinder för mig.
Några av dessa har varit att INTE kunna:

  • leka med barnen som jag vill,tex spela fotboll,springa mm
  • åka på semester utan att vara rädd att inte få plats i stolen
    & kunna spänna sig ordentligt, fälla ner bordet på flyget
  • kunna åka karuseller på Liseberg, därför att man inte kan spänna sig
  • gå på kalas/fest där man dukar trångt mellan platserna
  • vara aktiv på festerna med vännerna tex brännboll mm
  • alltid behöva gå på de fetas avdelning & köpa kläder - ofta tantkläder!
  • ha ett par snygga stövlar som faktiskt vaderna går ner i
  • sitta på en gunga med Eliaz
  • åka vattenrutchkana på badet, vilket jag älskar
  • komma i ett par termo byxor på vintern så man kan åka pulka

mm mm

Detta har varit min vardag & till er som inte är överviktiga kan jag bara säga ni har inte en aning om hur begränsad man är som fet, & det ska ni vara jävligt glada över!
Men det är slut på det nu. Hejdå till feta Carola & Välkommen till sunda fräscha Carola som kommer åka förbi er i full fart både i vatten rutchkanor & pulkabackar.

2 kommentarer:

  1. Tjenare Fräscha Stickan!
    Visst är det härligt med glada avsked!
    Lycka till och vi håller tummarna!

    Mvh Han som kör om dig till höger i vattenrutchbanan! ;)

    SvaraRadera
  2. Då får man passa sej på badet med bbk.
    Mia

    SvaraRadera