måndag 18 januari 2010

I morgon är en konstigt blandad dag

Till att börja med vill jag tala om att träningen tog i går. Jag har så JÄVLA ont i benen!!!
I morgon har jag som bekant födelsedag & det är ju alltid trevligt =) blir stillsamt i morgon med god middag med Tommy & barnen.
Släkten kommer på kalas på fredag kväll.
Det är en massa blandade känslor inför morgondagen, att bli 36 år är en baggis det fixar jag. Målet att ligga under 80 kg är förmodligen att glömma, det har ej gått så bra nu ett tag men jag ska ställa mig där på vågen ändå i morgon & återkommer med rapport även om den är skamsen.
Alla inom äldrevården i Åstorps kommun har fått söka om sina tjänster. Och just i morgon ska vi alla kl 16.00 få reda på var vi hamnar. Det enda vi vet är att vi som arbetar natt idag har företräde till natttjänser även framöver annars vet vi inte alls vad de går på när de ska placera om oss. Jag har önskat att vara kvar på min nuvarande tjänst men det vet jag inte om jag kommer få. Hittills har jag bara tänkt på det lite sporadiskt men nu tänker jag på det hela tiden. Det är ju väldigt viktigt var man ska arbeta. Men hu jag än har vänt & vridigt på allt så har jag kommit fram till att det alldra viktigaste är trots allt vilka kolleger man får att arbeta med & handen på hjärtat kan det bra bli bättre än vad det är i vår grupp i dag.
Så jag får väl trots alllt se fram emot en trevlig födelsedag i morgon & ta dagen som den kommer & hålla båda tummarna för att jag får vara där jag vill. Håll era tummar med för mig!!!!
Tillsammans är vi starka & framförallt så har vi då många tummar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar