tisdag 26 januari 2010

Hundvalp


Ni som hämtat en nyinköpt hundvalp någon gång vet hur de känns.
De är härligt ljuvliga men så är det det här med skinnet.
De har aldeles för mycket skinn för sin kropp. Det ser löst och slappt,hängigt ut. Givetvis är det för att de ska växa i detta skinn så småningom. Jag ville bara att ni skulle förstå känslan för den känslan har jag nu. Glädjen är enorm över alla förslorade kilo så klart (över 30kg) men skinnet känns för stort & jag ska ju inte växa i det igen.
Ibland kan jag få känslan av att det är ett löst skal utanför min kropp. Märklig känsla det där..
Förhoppningsvis kommer jag få hjälp att få bort detta överflöd som jag absolut inte trivs med så småningom. Men det brukar inte vara föränn tidigast 1 ½ år efter operationen. För många låter det säkert som ett lyxproblem men för mig som bär på överflödet skulle det kännas som en befrielse att bli av med det & slippa känna mig som en hundvalp, även om de är jättesöta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar