fredag 1 januari 2010

Bilbrand!

Ja man skulle ju se livet positivt sade jag...
Det fick jag verkligen ett prov på idag!
När Tommy skulle köra Emil till en tjej i Munka så började det lukta bränt i bilen Tommy sade till Emil att det måste vara bilen framför som luktar skit. En bit senare rök det för fullt från motorhuven När Tommy stannade & öppnade motorhuven brann det för fullt!
Emil kallade på han & sade att det var fullt av rök även inne i bilen. Ut med dig sade Tommy till Emil Kort därpå slutade branden av sig själv, en stor oljepöl fanns nu under bilen!
Tommy ringde Henke som var i Helsingborg & tränade Spike i skogen men han snabbade sig & körde till Tommy för att hjälpa till.
Under tiden kom Tommy på att vi faktiskt tecknat en assistansförsäkring där gratis bärgning ingår. Mycket bra när man han en automatare!
Tommy ringde dem direkt.
Under tiden körde min kusin Helena som bor i Östra Ljungby till Emil & Tommy så de kunde vänta i hennes varma bil. Så snällt!
Bärgaren & Henke kom så bilen kom till vår verkstad Jarls Bilservice i Helsingborg.
Otroligt nog var han på verstaden!
Nycklar & allt blev lämnat så de tittar på den efter helgen. Perfekt service på en perfekt verkstad. Hoppas nu bara på ett bra PRIS men det vet vi ju alla att det tickar snabbt med tusenlapparna när det gäller bilar. Men jag sade ju att vi ska se livet positivt så det är bara att bita ihop!
Det absolut viktigaste är ju att min älskade man & son kom ut oskadda!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar