fredag 9 oktober 2009

Vilken pisse start på dagen

Gick rundan i morse & var upp om jobbet för att fixa med schemat. När jag kom hem fanns inte mina nycklar! Hur jag än letade hittade jag dem ej. Panik!!!!! Jag är ju så jävla dum så jag lagt ut dem på ett jättebra ställe när jag är ute & går. Nu hade någon hittat detta jättebra ställe & tagit mina nycklar.
In till Josefin som var snäll & körde mig till Emil på skolan så jag fick hans husnycklar.
Väl inne ser jag att ingen varit här , dessutom har vi ju larmet & det hade ej gått.
Men nu kommer paniken över mig var fan e mina nycklar, vem har dem?
Ringer Tommy som ber mig ringa Jimmy & se om han kan fixa ett nytt lås meddetsamma, ringer Jimmy som är hemma från jobb idag men han lovar fixa ett lås snabbt ändå.
Ringer Marie-Louise när paniken är total, har kommit på att den som har mina nycklar kan ju faktiskt komma hit när som helst & öppna & gå in.
När jag har henne i telefon bestämmer jag mig för att gå ut & se om de ligger slängda någonstans runt huset. Nä det gjorde de så klart inte!
Det var väl själve fan tänker jag & lyfter ner hela jävla krukan där jag BRUKADE lägga mina nycklar.
Och vad ser jag då? Jodå långt ner under jorden ligger de jävlarna utan att säga ett ljud.
Hur detta gått till är ett mysterium, nycklarna ligger där nerborrade i jorden.
Och nu bölar jag för det av ren lättnad. Lägger på luren med Marie-Louise för att ringa alla andra & tala om att nycklarna är hittade.
Nåväl nu har jag ju lärt mig att ALDRIG mer lägga ut nycklarna.
Slutet gott allting gott.
Nu ska jag ordna fikat inför kvällens match.
Emil gör sin debut i serien ikväll & ska brottas i 55kg klassen. Denna debut har han väntat på sen han var 6 år så det är ett stort ögonblick!

4 kommentarer:

  1. lycka till ikväll Emil,,, Ni får gärna komma förbi en dag och ttta på underverket.. Kram Fam Lindberg

    SvaraRadera
  2. Oj da det lät inte kul, men vilken tur att du hittade dom....
    Lycka till Emil, jag hejar på dej!! //Tanja

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack för din kommentar! Grattis själv till nästan 18 kg! :) Opererades du också i Kristianstad?

    SvaraRadera
  4. Hälsa Emil lycka till från Hamlinarna!

    SvaraRadera