torsdag 15 oktober 2009

Mitt härliga Simrishamn

Jag hämtade mamma i morse sen körde vi till Ängelholm & hämtade mormor & Bertil. Sen hade vi 2 timmars färd framför oss till Simrishamn där vi skulle till Mona.

Detta är mycket minnen från min barndom.
Så gott som varje sommar åkte vi till Simrishamn
med familjen & mormor. Vi var mycket hos mormors
bror Hans & hans fru Britt. De bor i det grå huset
ända nere vid havet.

När de andra drack kaffe efter middagen tog jag mormors
bil & körde helt ensam ner till stranden vid Hans & Britt.


Jag var helt plötsligt barn igen-samma doft, samma
hav,samma sten på stranden. Det doftar barndom
& många trevliga minnen här.
Alla gånger vi sprungit på dessa klippor som barn.
Jag stod här en lång stund & bara mindes!
Min barndom är här väldigt mycket här i Simrishamn.


Körde en sväng nerom till stan med för att minnas
ännu mer. Här är så vackert med alla fina byggnader
& hamnen.


Här sitter delar av släktingar på mormors sida.
Goa härliga människor är de allihop på sitt sätt.


Här är en bild på mamma & mormor när vi var
hos mormors föräldrar & bror på kyrkogården &
satte blommor.


En bild på Hans & Britts hus från framsidan.

Detta huset ägde mormors föräldrar från början.
Här har jag tillbringat många lyckliga sommrar.



Vilken mäktig känsla det var att stå här helt
ensam & minnas en massa minnen.

Önskar att man ibland kunde få återuppleva saker
& det fick jag idag!


Fina fåglar flyr när jag kommer för närma.
En stark favorit mormors bror Lars-min fotokompis

Mona sitter i röd väst. Tack för en trevlig
dag tillsammans alla släktingar.

Totalt var vi 14 st ur Karlsa (Karlsson) släkten idag.


2 kommentarer: