torsdag 18 mars 2010

Lycklige Emil

Igår var det första dagen i de Österikiska backarna för Emil. Det kom ett sms:
Mamma jag har åkt en backe på 3000 meter & jag har bara ramlat 1 gång!
Idag kom ett nytt sms: Mamma jag har åkt svarta backar utan att ramla!
Fast jag aldrig varit på skidsemester vet jag att SVARTA backar är de värsta. Med tanke på att Emil åkt skidor 3 dagar tidigare i sitt liv & det på Vallåsen är det med hjärtat halsgropen ínför dessa SVARTA backar i Österike. Men han har snabbt hittat kompisar & de har så kul.
Själv längtar jag till söndag middag när han är hemma igen.
Kommande år förmodar jag att Emil kommer vara förste man att anmäla sig till deras skidresor.

2 kommentarer:

  1. Låter som en helt fantastisk grej som dom anordnar - bra för hans självförtroende (ja alla barnen där säkerligen)!

    Kram Sonja

    SvaraRadera
  2. Låter hel skoj.....en underbar upplevelse för honom. /Tanja

    SvaraRadera