lördag 7 november 2009

Hur kan du bara?!

Jag vet att DU läser min blogg därför måste jag bara få det nerskrivet här! Hur kan DU vara så negativ som DU är? Hur kan du prata om min operation som du gör? DU tycker det är för djävligt att jag tjockisen fick min operation betald av DINA skattepengar! DU anser dig ha rätten att tycka att kunde jag gå på dieten i 5 ½ vecka & gå ner 14 kg då så kan jag fortsätta på den tills jag är smal. DU som själv är smal & förmodligen alltid varit smal kan helt omöjligt förstå hur det är att lägga på sig 55-60 kg under många år & sen försöka bli av med dem. I 15 år har jag försökt att bli av med min övervikt genom viktväkarna, GI, olika sorters tabletter & en jävla massa dieter utan att lyckas. Efter moget övervägande under långt tid kom jag fram till att operationen är min enda lösning till ett hälsosammare liv. Jag ville bli av med min diabetes & slippa få andra "tjockissjukdomar" så att jag kan leva ett långt friskt liv tillsammans med min familj & ALLA mina vänner. För lilla patetiska DU jag har världens bästa familj & världens bästa vänner omkring mig.
Var inte så avundsjuk på det utan skaffa ett eget liv & låt bli att ha synpunkter på mitt liv! Dessutom vet jag att även om min lön inte är hög så är den högre än DIN så det har faktiskt tagit mer på mina skattepengar än DINA! Dessutom hade det blivit dyrare för DIG & DINA skattepengar om jag ej blivit opererad & fått andra sjukdomar som DU då fått betala med DINA kära skattepengar.
Nä fy fan rent ut sagt för människor som DU! Det jag retar mig på & som gör mig ledsen är att DU anser att DU har rätten att tycka till om mitt privatliv.
Sist men inte minst vill jag tala om att jag mår helt strålande bra, operationen gick som på räls veckorna innan operationen med. Helt enkelt jag mår TOPPEN! Visst är det härligt?!

10 kommentarer:

  1. Låt inte en sådan patetisk människa sätta sig på dig och göra dig ledsen. Jag är jätte stolt över dig och Marielouise att ni har tagit er igenom denna tuffa tiden. Den du pratar om har korsat en linje som inte är accepterat, gå vidare med detta. Stora kramar från Jennie

    SvaraRadera
  2. Herregud, vilken människa. Jag är glad för din skull i alla fall att du har fått denna chansen i ditt liv. En sådan chans får man bara en gång och då tar man den...STOR KRAM till dig...Lotta

    SvaraRadera
  3. Vilka underliga människor det finns som inte tänker längre än näsan och inte kan se helheten. Att missunna någon glädje och lycka är lågt och patetiskt!
    Stå på dig Carola! Detta kommer att gå finfint!
    Jag skickar härmed över lite av mina skattepengar i blandad valuta:€$£¥:-
    Eftersom att jag tjänar så ursäkta svordomen "jävla" bra men har tummen mitt i näven enligt andra besservissers så är jag är övertygad om att detta kommer att täcka med råge så nu kan alla knipa igen. :)

    SvaraRadera
  4. Världens bästa familj, världens bästa vänner OCH världens bästa grannar! ;) Keep going!

    SvaraRadera
  5. Nej fy för sådana människor! De klarar vi oss utan eller hur?! Du är otroligt duktig och du ska vara stolt över dig själv! Du har helt rätt i ditt inlägg och det är av okunnighet som vissa människor tror sig veta bättre än andra! Fortsätt du och skit i andra! Kramar!

    SvaraRadera
  6. vem har ens mage att skriva så när denne person förmodligen inte ens vet hur mcyket du har kämpat för att försöka gå ner i vikt. du får gärna mer utav MINA skattepengar om du skulle behöva i framtiden. kämpa på tjejen det e du värd. kram

    SvaraRadera
  7. Den här personen du skriver om är väl negativ till allt runt om henne. Kör hårt, håller på dig. Kram

    SvaraRadera
  8. Den som inte kan glädjas åt andra mår säkert inte bra själv, har inga vänner och inget att glädjas över....har helt enkelt ett jäääävligt tråkigt liv.
    Låt inte sådana människor ta energi ifån dej Carola..Vi stöttar dej i vått och torrt.
    Kram Tanja

    SvaraRadera
  9. Håll tempot gumman, hoppas du får behålla klackarna på i kväll.*L* annars får Tommy klistra dom i morgon.Kram Hanna (gick nu detta fram???? ) Har provat på många sätt, fungerar det inte nu så ska jag klistra DIT mina få meddelande!

    SvaraRadera