fredag 3 december 2010

Fredag hela dagen

Denna dagen har varit lång...i morse körde jag barnen till skolan. Sen åkte jag raka vägen hem och julastädade, det behövdes verkligen!
Hann precis bli klar med städningen tills det var dags att hämta Erika vid tåget, vi for till Ikea och käkade lunch köpte nya bäddmadrasser till henne & Emil. Även lite ljus hamnade i vagnen. Det eldas ju massor av ljus nu i vårt hus.
Citygross blev det sen handlade middag till kvällen. Väl hemma var det till att packa upp allt sen slänga oss i bilen igen för att köra Emil till flyget i Ängelholm. Han har flugit till Stockholm tillsammans med sin brottarkompis Alexander för att vara med på ett brottarläger där i helgen. Vilka duktiga killar 14 & 15 år flyger själv till Stockholm för att träna! Att sedan mamma har gnagat upp alla sina naglar är ju en annan femma......
När vi var hemma igen stack Erika till brottningen & jag började på middagen.Syrran med famij, svärföräldrarna & Linnea skulle ju komma ikväll. Det blev kycklingfilè med mango chutney, grädde, majonäs, potatis chips & purju. Till det serverade jag nypotatis (Findus frysta supergoda!) Till efterätt hade vi after eight päron & glass.
Nu är gästerna hemma igen, diskmaskinen i full gång & jag är trött! Men trevligt har vi haft & äntligen blev det julastädat =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar