lördag 3 april 2010

Propp propp i propp popp

Jaha i onsdags fick jag jätteont i mitt vänstra ben. Fick hög feber och feberfrossa. På torsdagen såg jag att jag var jättesvullen på ankeln troligen ett djurstick som jag inte kännt. Så förmodligen var det en allergsk reaktion jag haft på natten jag tåler ju inte riktigt mygg och skit.
När syrran o de var här torsdag kväll kände jag bara att det small till i mitt vänstra lår. Sedan dess har jag milt sagt haft as ont , kallsvettats, vänt o vridigt på mig för att det skulle kännas bättre. I morse hade jag olidligt ont o ringde sjukvårdsupplysingen eftersom benet var alldeles stelt, rött o varmt skulle jag komma med en gång! 7 timmar senare efter undersökningar, ultraljud, provtagningar mm var jag äntligen påväg hem med beskedet:
ett djur har troligen bitit mig gjort så jag fick en infektion o rosbeber i mitt ben. Detta har sedan bidragit till att det bildats en ytlig propp i låret. Låter rörigt va? Det tycker jag. En dyr historia med pencillin, salva mot proppar och inga jobbenätter i påsk! Det kostar men det viktigaste är ju att jag kommer bli bra igen och att det inte var några indre proppar. Hälsan först!
Nu blir det en lugn påskhelg när Tommy får passa upp mig.

3 kommentarer:

  1. Krya på dig vännen kram fam Lindberg

    SvaraRadera
  2. Jösses, det låter ju inte bra. Krya på dig...Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. usch hoppas det blir bättre snart. vi som ska svinga våra lurviga på kommunfesten.:)
    ses på fredag gummna. kram

    SvaraRadera