måndag 5 april 2010

Falkmans påskhelg

Denna helgen har blivit allt annat än man förväntat sig! Jag som skulle jobba lördag söndag natt har suttit här hemma med mitt onda ben. Igår hade jag mer ont än innan så trots att jag vet att det tar tid för pencillinet att verka var jag allt lite orolig igår. Benet var så varmt så vi kunde laga vår påskamiddag på det! Rött och svullet allmänt fult var det med. Skulle envisas med att handla till middagen, som tur var åkte Emil med och hjälpte sin behövande mamma. Dennis var sen go och skalade potatisen. Sen när Tommy kom hem avnjöt vi dragonkyckling med pressad potatis. Det satt som en smäck! En film hann vi se innan det bar av i säng. Erika och Emil var på Ekebo med varsin kompis så Tommy hämtade hem dem. När jag vaknade idag var jag så rädd att det skulle vara värre med benet igen så jag vågade knappt känna efter.....men när jag väl kommit ur sängen (för det gör ont!) så kändes det faktiskt lite bättre idag =)
Även om det är ett litet steg så är jag glad för det lilla just nu. Och Petra vi ska svänga de lurvga på fredag! Vi ses hos mig efter 16.30 på årets förfest!!!!

2 kommentarer:

  1. :) självklart ses vi efter 16.30 på fredag. skönt att ditt ben känns bättre.
    kram

    SvaraRadera
  2. Det var ju inte kul att höra, Men du är ju rätt envis så om penicillinet biter på dig så kan du nog ut på fredag. krya på dig!
    hälsningar Bebben

    SvaraRadera