tisdag 13 juli 2010

Härliga Sommaren

Vad jag njuter nu! Sommaren är min bästa tid. Igår var jag med Erika, Dennis, syrran & Eliaz på Kvidingebadet. Det var kul att komma ut o se lite folk men jag kommer nog inte bege mig dit mer denna sommaren, min pool är mitt liv på sommaren! När jag vill bara den frihetskänslan av att kunna gå ut o så rätt ner i en härlig pool. Det är livet! Ungarna älskar den med , det är bad o skratt varje dag.
Det är ju toppen att jobba natt även på sommaren , många dagar är jag ledig o kan gotta mig även nu när jag inte har semester. Jobbar torsdag, fredag denna veckan o tisdag, onsdag nästa vecka sen är det SEMESTER!!!!!!!!!!!!
Emil han tränar o står i fast det är uppehåll 3 pass i veckan kämpar han på, vill vara tränad inför hösten.
Dennis är ledig o njuter till fullo av sitt sommarlov, han har nästan fått simhud mellan tårna han bor ju i poolen.
Erika startade sitt sommarlov med 3 veckors sommarskola pga att hon inte är godkänd i sin engelska. Tyvärr hjälpte inte det henne till godkänt vilket gör hösten mkt oviss för henne. Med detta system skolorna har nu kommer hon inte in på gymnasiet om hon inte har G i svenska, matte o engelska. Trots att det bara är mkt enkel engelska på Barn o Fritid samt att hon har jättegoda betyg från sina praktikplatser o är en god ledare för lekgruppen sen 3 år tillbaks, iblan vacklar systemet tycker jag! Det är inte lätt att vara dyslektiker i dagens samhälle.
Men nu har hon lov o det njuter vi av!
Tommy han jobbar o sliter 2 veckor till på sitt jobb sen går han på semester o avslutar därmed en 24½ årig anställning på JM Bygg för att till hösten starta vårt eget Falkmans Bygg & Kakel.
Han är så duktig min man!
En annan sak som glädjer mig nu är att jag har en vän som ska göra samma operation som jag gjorde för snart ett år sedan o äntligen har hon fått tid! I september är det dags för
henne o om du läser detta min vän så vill jag än en gång berätta hur glad jag är för din skull. Men det vet du ju redan!!!!! Det är det bästa jag gjort o du kommer få ett nytt liv.
Ha en go dag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar