torsdag 29 april 2010

Emil bäst i Soft Touch!

När Emil var 6 år bestämde han sig för att prova brottning. Ganska snabbt fattade han att detta passade honom bra. När han var hos doktor Sven Svederberg som 8 åring frågade han Sven om han ville bli hans OS doktor när han blev stor och skulle brottas i OS. Sven blev rörd och sade javisst blir jag det!
8 år senare brottas Emil fortfarande trots tuffa år med en massa förluster blandat med vinster. När han för 1 ½ år sen drabbades av dibetes trodde vi brottningen skulle påverkas negativt, men så fel vi hade! Emil har växt enormt och byggt muskler utav bara den. Han har blivit 1a på samtliga tävlingar han ställt upp i detta året =) Höjdpunkt nr 1 var när han åkte till FT Cupen och tog Guld.
Den största höjdpunkten på alla åren kom nu i helgen när vi åkte till Göteborg och Soft Touch Open som är Sveriges mest prestigefyllda brottartävling.
Han kämpar sig igenom 2 dagars stentuff brottning och står som segrare när allt är över! När han brottades finalmatchen mot Moso var jag fruktansvärt nervös och mådde så illa.
När slutsignsalen tjöt så tjöt jag. Min son, min kämpe hade äntligen nått ett av sina största mål! Allt slit, all tid han och vi lagt ner gav nu resultat. Ögonen glänste på Emil när han lycklig steg högst upp på prispallen! Detta är lycka......


En lycklig segrare i matchen mot Anton Wilner Örgryte

Emil med sin tränare Tobbe. Mycket är Tobbes förtjänst att Emil kommit så långt! Jag vet inte vem av dem som var stoltast

Emil i första matchen

Andy åker på ett högt kast av Emil

Det gör även Hannes
Att gå upp på denna plats är mäktigt! En stor stund

Emil med sina klubbkompisar Alex och Islam. Alex tog Guld och Islam silver.

När Emil kom hem hade Erika satt denna på ytterdörren. Härlig syskonkärlek!

4 kommentarer:

  1. Jättegrattis till Emil och de stolta föräldrarna...kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Kul att det går bra för dig, jag vet hur det känns att vara på stora tävlingar, jag var alltid nervös. Är det Carola som tagit bilderna? Dom är jättefina, tur du har Mor och Far som ställer upp för dig det är inte alla som har det.

    SvaraRadera
  3. Grattis Emil!
    Det här har jag haft på känn du skulle bli en bra brottare. Kul att kunna läsa om dig på Mammas blogg, du har ju tur som har en sådan duktig fotograf. Jag tror att det är Carola som är den skyldige.

    SvaraRadera